Paleo weekmenu’s

Ondertussen ben ik bijna twee jaar bezig met de paleo levensstijl en het bevalt me nog steeds goed. Zoals eerder gezegd was het in het begin vooral zoeken naar waar ik welke ingrediënten kan vinden en waar overal toegevoegde suiker in zit en waar niet, maar na verloop van tijd werd dit minder en werd het makkelijker om te plannen en voor te bereiden. Af en toe deed ik wel eens een ‘zonde’ zoals een beetje kaas op mijn paleo pizza of in mijn butternut lasagna, maar verder at ik heel erg strikt.

Maar toch besliste ik in september om nog eens Project 30 te volgen, waarbij ik van Elke van Paleo.be elke dag een mailtje kreeg en ik koos ook voor de optie om een hele maand lang weekmenu’s toegestuurd te krijgen. En die weekmenu’s hielpen me een heel stuk vooruit. Ik at wel paleo, maar ik merkte dat er, om verschillende redenen maar vooral luiigheid, weinig variatie in mijn maaltijden begon te sluipen. Ik at wel voldoende groenten, maar het was vaak hetzelfde en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.

Maar met die weekmenu’s kwam daar verandering in, elke week andere recepten, met een hele grote variatie: rood vlees, kip, vis, vegetarisch,… en heel veel verschillende groeten. Groeten waar ik zelf niet aan zou denken om ze te kopen of klaar te maken. Maar ook groenten waarvan ik dacht dat ik ze niet lustte, zoals spruiten. Mijn maaltijden werden veel gevarieerder en mijn dagelijkse portie groeten nam enorm toe. En dat dat is natuurlijk beter en gezonder, dat besef ik maar al te goed.

Horizontaal-5[1]

Na mijn Project 30 heb ik me dan ook een abonnement genomen op de Paleo weekmenu’s. Zodus krijg ik nu elke vrijdag een mailtje met daarin het menu voor de komende week. Bijzonder handig want ik moet dus niet meer nadenken over wat ik moet klaarmaken. Daarnaast spaart het me ook heel veel tijd uit. Doordat ik op vrijdag al weet wat ik de rest van de week ga eten, kan ik goed plannen en in het weekend al zoveel mogelijk maaltijden klaar maken. Ook het feit dat je een mooi boodschappenlijstje krijgt, spaart een hoop tijd uit. Gewoon afdrukken en meenemen naar de winkel. De meeste ingrediënten zijn trouwens makkelijk te vinden in de lokale supermarkt. Voor sommige zaken moet je wel wat harder zoeken, maar het is niet zo dat er enkel exotische dingen gekocht moeten worden. Kortom, ik kan het iedereen, die de paleo levensstijl volgt, aanraden om een  abonnement te nemen op deze weekmenu’s. Het gaat je leven een klein beetje eenvoudiger maken en de kans dat er meer variatie in je maaltijden komt is heel erg groot.

Comments

comments

8 thoughts on “Paleo weekmenu’s

  1. Pingback:Gehakt en paprika curry schotel | Young Crazy Fool

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *