Blast For Mass Endgame: Dag 13

Ok, deze blogpost had gisteren gepost moeten worden maar toen werd ik volledig opgeëist door Lenka en daar kan ik natuurlijk geen neen tegen zeggen.

Week drie in het Blast For Mass Endgame programma draait om de foundations, trainen volgens het piramide systeem. Elke set meer gewicht en minder heharlingen. En dat heel de week lang voor elke spiergroep.

Voor de rug was dat vandaag

  • Barbell Deadlift
  • Wide Grip Lat Pulldown
  • Single Arm Dumbbell Row
  • Seated Cable Row
  • Pull-Ups

En vandaag heb ik geleerd dat ik veel zwaarder zou kunnen deadliften dan ik dacht. Ik begon met 15 herhalingen met 70 kg en ging zo omhoog tot 4 herhalingen met 120 kg en eigenlijk was dat veel te licht. Een werkpuntje voor volgende week dus, zwaarder starten en nog zwaarder eindigen.

Iets anders waar ik moet op letten is de eelt op mijn handen. Ik heb daar vrij veel last van, en soms gebeurt het dat er stukken eelt en vel afscheuren. Op zich is dat niet bijzonder erg, maar tijdens het trainen kan het wel pijnlijk zijn en er voor zorgen dat mijn grip minder sterk is. Ik moet er dus echt op letten dat ik de eelt vaker verwijder van mijn handen. Ook al klinkt dat een beetje als wijverij.

Daarnaast deed ik, gespreid over de dag, nog 3 sets van 10 chin-ups.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *