Blast For Mass Endgame: dag 1

Vandaag begon ik met een nieuw trainingsschema, Blast For Mass: Endgame. Dit schema werd ontwikkeld door IFFB Professional Ryan Hughes en is bedoeld om, u raadt het al, massa bij te komen. Het leuke aan dit schema is, buiten dat het er loodzwaar uit ziet, er 82 trainingsdagen volledig uitgeschreven zijn. Het enige wat ik nog moet doen is de gewichten kiezen en keihard trainen.

En daar ben ik vandaag dus mee begonnen. Vandaar ook deze blogpost(s). Het is mijn bedoeling om elke dag een kort verslagje bij te houden van hoe de trainingen me bevallen en welke vorderingen ik maak.

Vandaag was dus dag 1. Naar goede gewoonte begon ik de dag met een workout van 12 minute athlete en deze zag er als volgt uit:

18 x 30 x 10
Burpees 9 9 8
Pushups 32 20 24
Kettlebell Swings 18 19 18
Kettlebell Front Squat 15 17 19
High Knees 86 83 83
Mountain Climber 51 47 50

In de namiddag was het dan tijd voor de eerste workout van het Blast For Mass schema. Vandaag werden volgende oefeningen gedaan

  • Deadlift
  • Close grip lat pulldown
  • Single arm machine row
  • Cable Scapular Contractions
  • Close grip seated cable rows
  • Standing pullovers

Over de training kan ik kort zijn: heavy shit. De deadlifts kwamen in een heel hoog volume en zorgden er voor dat ik al goed vermoeid was nog voor ik aan mijn tweede oefening kon beginnen. Maar het schema zorgde in elk geval voor een goede pomp, al ben ik wel benieuwd of ik morgen last ga hebben van stijve spieren. Normaal gezien gebeurt het zelden dat ik stijf ben na een rug training.

Om de dag af te sluiten deed ik vanavond nog 100 kettlebell swings, gewoon omdat ik die leuk vind.

Comments

comments

9 thoughts on “Blast For Mass Endgame: dag 1

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *